Bigbank: kõik krediitkaardid on viie aasta pärast mobiilsed

Bigbank: kõik krediitkaardid on viie aasta pärast mobiilsed

Bigbanki läbi viidud uuringust selgus, et Eestis on 153 000 mobiilsest krediitkaardist huvitatud inimest. Arvestades, et Eestis on täna ligi 340 000 plastikust krediitkaarti, on selge, et turul on toimumas oluline muutus.

“Pangandus muutub iga aastaga oluliselt, kuid tõeline revolutsioon on veel ees,” leiab Bigbank Grupi kliendisuhete valdkonna juht Martin Länts. “Veel viis aastat tagasi iseenesestmõistetavaid pangakontoreid ja paberimajandust mäletame täna veel vaevu, kuid peagi jäävad minevikku ka ebamugavalt rahakotti pungi ajavad pangakaardid. Mobiilimaksed ja mobiilsed krediitkaardid on tulnud, et jääda ning plastkaardid ajalukku jätta. Vähem kui kolme nädalaga on meieni jõudnud ligi 1000 mobiilse krediitkaardi taotlust.”

“Analüüsides eesseisvaid suuri muutusi finantsmaastikul tuleb heita pilk maalima,” sõnas Martin Länts. “Suurbritannia pangad kardavad kaotada pooled oma klientidest alternatiivseid finantslahendusi pakkuvatele ettevõtetele. Samal ajal plaanib Bank of America kolmekordistada investeeringuid mobiili- ja online-pangasüsteemi arendusse. Tavalistele poodidele astuvad kandadele online-poed ning nagu traditsiooniline kaubandus on kaotanud märkimisväärselt kliente, on seda tegemas ka traditsiooniline pangandus – trend on sama.”

“Oleme enam kui kindlad, et kaasaegne pank on eelkõige infotehnoloogiaettevõte ning alles seejärel finantsasutus,” sõnas Martin Länts. “Infotehnoloogia pealetung on sedavõrd muljetavaldav, et selle kiirusega on ka kõige optimistlikumatel analüütikutel raske harjuda. Kuid see on ainus võimalus ajaga kaasas käia ning turul “ellu jääda”. Kui 2013. aasta jaanuaris allkirjastas vaid 3 protsenti Bigbanki klientidest  laenulepingu digitaalselt, siis selle aasta jaanuaris tegi seda 63% laenuklientidest”.