GfK: Nutitelefonide müügikäive kasvas Eesti jaeturul veebruaris 7% võrra

GfK: Nutitelefonide müügikäive kasvas Eesti jaeturul veebruaris 7% võrra

Turu-uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel kasvas nutitelefonide müügikäive Eesti jaemüügis käesoleva aasta veebruaris võrreldes eelmise aasta sama ajaga 7% võrra. Nutitelefonide arvuline müük näitas veebruaris väikest langustrendi, vähenedes protsendi jagu.

GfK statistika alusel müüdi selle aasta veebruaris nutitelefone Eesti jaemüügis 6,2 miljoni euro eest, aasta varem ulatus müügikäive 5,8 miljoni euroni, mis tähendas müügikäibe suurenemist 7% võrra. Arvuliselt müüdi nutitelefone käesoleva aasta veebruaris kokku 20 200, aasta varem ulatus see number 20 400 telefonini. Seega võrreldes eelmise aasta veebruariga nutitelefonide üldmüük vähenes 1% protsendi võrra. 

Enim eelistavad tarbijad uuringufirma GfK Retail & Technology andmetel 4G nutitelefone, mille osakaal tükilises müügis ulatus Eestis müüjate lõikes selle aasta veebruaris 75%-ni ja müügikäive koguni 94%-ni. Elisas olid need numbrid veebruaris vastavalt 84% ja 97%.

Elisa juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul oli Elisa klientide seas veebruarikuus suurim tegija brändidest Samsung. „Elisa esindustes müüdi veebruaris ülekaalukalt enim Samsungi mobiiltelefone – nende turuosa ulatus koguni 41%-ni, millele järgnesid võrdse 14%-se turuosaga Huawei ja Sony,“ andis Hiiepuu ülevaate Elisa veebruarikuu müügist.

Tele2 turundus- ja müügidirektori Kristjan Seema sõnul hakkab Apple’i osakaal müüdud telefonide seas aeglaselt, aga kindlalt langema. Kui jaanuaris oli veerand Tele2-s müüdud telefonidest iPhone’id, siis veebruariks oli nende osakaal langenud veidi alla 20 protsendi.

 „Suurim osa klientidest, kes iPhone 6s-i ihaldasid, on selle endale juba soetanud. Eile öösel lansseeriti USA-s ka iPhone SE, mis on sama võimekas kui iPhone 6s, aga suuruselt võrdne iPhone 5-ga. Usku uue mudeli edusse sisendab atraktiivne hinnatase – tegu on kõigi aegade taskukohaseima iPhone’iga. Ent küsitav on, kas kliendile meeldib uus disain, mis on hübriid iPhone 5s ja iPhone 6 omast,“ lausus Seema.

Nuti- ja mobiiltelefonide jaeturg kokku näitas veebruaris GfK statistika alusel tükilise müügi vähenemist ning seda jätkuvalt nuppudega mobiiltelefonide müügi vähenemise arvelt. Eelmise aasta veebruaris müüdi Eestis kokku 27 500 ning käesoleva aasta veebruaris 25 300 mobiiltelefoni. Seega vähenes üldmüük 2015. ja 2016. aasta veebruarikuude võrdluses 8%.