Tehnoloogiaettevõtted üritavad leevendada Brüsselis olevat keerulist olukorda

Tehnoloogiaettevõtted üritavad leevendada Brüsselis olevat keerulist olukorda

Eilsete Brüsseli terrorirünnakute valguses on mitmed rahvusvahelised tehnoloogiaettevõtted võtnud vastu otsuseid, millega üritatakse leevendada Brüsselis olevat keerulist olukorda.

Mitmed suured rahvusvahelised telekomiettevõtted nagu nt Verizon, T-Mobile, Sprint, Virgin Mobile ja Telus on teatanud, et kõik praegu Belgias tehtavad kõned, saadetud sõnumid ning kasutatud andmeside eest ei pea tasuma rändlustasusid. Sama otsuse on langetanud ka Eesti operaatorid Telia, Tele2 ja Elisa.
Google Brüssel Hangouts
Lisaks telekomiettevõtetele teatas Google, et Hangoutsi ja Google Voice’i teenuste kasutamise eest Belgias ja Türgis ei küsi nad kasutajatelt ajutiselt teenustasu. Brüsselis asuvatele Androidi kasutajatele kuvatakse praegusel hetkel ühistranspordi ning kriisikeskuste kohta käivat informatsiooni.

Sõidujagamiseäpp Uber teatas, et kuigi teenuse järgi on praegu väga suur nõudlus ei rakendata hetkel suuremat sõidutasu. Sarnase otsuse langetas Uber ka mullu novembris Pariisis. Suurem sõidutasu aktiveeritakse Uberi poolt automaatselt, mil äppi soovib korraga kasutada suurem hulk kasutajaid.

AirBnb BrüsselAirbnb aktiveeris katastroofide reageerimise süsteemi, millega pakutakse kinnisvaraomanikele võimalust pakkuda Airbnb kasutajatele tasuta öömaja. Facebook aktiveeris Safety Check funktsiooni, millega saavad Brüsselis viibivad kasutajad informeerida lähedasi enda olukorrast.

Belgia kohalikud operaatorid Proximus ja VOO teatasid, et Wi-Fi võrgupunktide kasutamise eest ei küsita klientidelt ajutiselt tasu. Belgia valitsuse õhutamisel soovitavad operaatorid lähedastega suhtlemiseks kasutada erinevaid äppe nagu Facebook, WhatsApp, Twitter ning vältida tavaliste telefonikõnede tegemist.